Dominee 2.0 blijft voortbestaan wegens gebrek aan ophef

Ophefdag briefhoofd copy

Ds. 2.0 studiedag van 22 maart gaat niet door wegens gebrek aan inschrijvingen. Wegens gebrek aan ophef is de eerder aangekondigde studiedag van jonge predikantenbeweging ds. 2.0 afgelast. Op papier zag het er prachtig uit: biechthokjes met experts, een eigen visie op ecclesiologie, workshops naar behoefte en een paneldiscussie. De ideale ingrediënten voor een dag vol interactie en het zoeken naar nieuwe richting. Echter: in werkelijkheid bleef het aantal inschrijvingen achter bij het enthousiasme van de organisatoren en kan de ‘ophefdag’ niet plaatsvinden. De oorzaak van het lage aantal aanmeldingen is vooralsnog onduidelijk. Ds. 2.0 zoekt naar nieuwe mogelijkheden zich te herbezinnen.

6 reacties

  1. Lien Poorterman · · Beantwoorden

    Ik wens jullie hoe dan ook een goede bijeenkomst!!! Groet, Lien

    Date: Wed, 12 Feb 2014 13:33:54 +0000 To: lienpoorterman@hotmail.com

  2. Helaas kan ik er niet bij zijn. Zit tot mijn oren in de eerste retraite voor pioniers in de PKN. Wij komen samen in een klooster bij Tilburg te Biezenmortel en gaan aan de slag om de kerk opnieuw uit te vinden. Wat mij betreft heel erg 2.0, of liever 3.0.
    Wens jullie veel inspiratie en blijf in beeld, Janneke Nijboer (pioniersplek Windkracht 3pt0, Noordwijk)

  3. Wellicht is het tijd om degenen die jullie onderwijzen en de namen die jullie presenteren als sprekers op deze dag de laan uit te sturen ……….. Hoe kunnen kapiteins op een zinkend schip het schip redden als hun eigen inzichten en werk het schip zinkende heeft gemaakt ? Dit zal echter niet gebeuren omdat jullie van deze lieden afhankelijk zijn om jullie titels te behalen. Zonder hen geen toekomst voor jullie in kerkelijk NL.

  4. Correctie. Wellicht in net gemaakte reactie is niet meer van toepassing. Het is tijd om jullie leiders de laan uit te sturen als incapabel, blind en onwillend tot reformatie te komen. De enige weg die jullie mogen gaan is die terug naar de moederkerk in Rome. Hiervoor worden jullie onderwezen zodat jullie hierin dit zinkende schip voor zullen gaan naar de ijsberg die Rome heet. Dit alles bij jullie in volle overtuiging omdat jullie onderwezen worden in de verkeerde kennis.

  5. Lukas 18:9

    Despised others—Their great sin was, that, despising the work of elevating others, as Jesus did the publicans and Gentiles of this region, they really rejoiced in their sinfulness and degradation, over which they could glory as a superior and despotic caste. Their language was, This people that know not the law are accursed.

    They despised others, and looked upon them with contempt, as not worthy to be compared with them. Now Christ by this parable would show such their folly, and that thereby they shut themselves out from acceptance with God.

    They trusted in their outward conformity to the ceremonies of the law. They considered all who did not do that as sinners. This, moreover, is the true character of self-righteousness. Men of that stamp always despise all others. They think they are far above them in holiness, and are disposed to say to them, Stand by thyself, for I am holier than thou, Isa_65:5.

    He spake this parable, etc. The persons described in this verse are so much like the Pharisees that we can hardly believe that they were not. Rabbi Simeon, one of them, said, that if there were only thirty religious men in the world like Abraham, he and his son would be two of them; if only two, he and his son would be those; and if only one, that would be himself.

    By the term certain, or some, he unquestionably understandeth the Pharisees and their disciples, who (as we have all along in the history of the Gospel observed) were a generation of men who were eminently guilty both of a boasting of themselves, and a scorning and despising all others.

    geen theologische opleidings zoals wij, dan despised.
    geen titels zoals wij, dan despised.

    Waar zijn jullie levende brieven die onderstaande vruchten tonen ?

    De toestand van jullie kerken en kringen toont samen met jullie ophefdag hoe gezegend jullie zijn door God vanwege jullie theologische opleiding en titles waar jullie op roemen alsof jullie de lichten van deze wereld zijn. Blijkbaar is jullie licht duisternis anders zouden deze zeer slechte vruchten niet zichtbaar zijn. Zolang jullie blijven zeggen toch licht te zijn, blijft jullie duisternis.

    Two men went up into the temple to pray; the one a Pharisee, and the other a publican. This parable constitutes an important chapter in Jesus’ apology or defence—if we may dare use the word—for loving the sinful, for consorting with publicans and sinners.

    A high opinion of our own goodness in comparison with that of others, and a disposition to exalt ourselves, are exceedingly offensive to God; while a deep conviction of our own unworthiness, hearty contrition for sin, and humble supplication for mercy, are his delight.

    True religion, on the contrary, is humble. Those who trust in Christ for righteousness feel that “they” are, in themselves, poor, and miserable, and guilty, and they are willing to admit that others may be much better than themselves. Certain it is, they “despise” no one. They love all people; they regard them, however vile, as the creatures of God and as going to eternity, and are disposed to treat them well, and to aid them in their journey toward another world.

  6. Jan Hendriks · · Beantwoorden

    Ds 2.0 ihb Bettelies en Harmke,
    Ik ken jullie van Ds 2.0 en dus reageer ik maar vooral naar jullie toe.

    Na 1 ½ jaar opgeven? Ik reageer als de secretaresse van toen nog minister Merkel. Zij had een vergadering van vakministers uit Europa. Zij zat voor. Ze bereikte niets. Toen zij op haar ministerie terug kwam barstte zij in snikken uit. Haar secretaresse zei: Mevr. Merkel stelt u zich aub niet zo aan!

    Ik heb Bettelies geroemd als degene die waarderende gemeenteopbouw perfect begrepen heeft. Maar jullie programma staat daar haaks op. Verwacht mocht worden dat jullie hoofdagenda punten zouden luiden: (voorbeeld, even uit het hoofde en de herinnering) Wij wilden gewoon, ongecompliceerd spreken over God. Wat merk ik van God in mijn dagelijks leven? Wat betekent geloven voor mij? Enz enz. De vragen zijn tegen die achtergrond: Wie heeft dat gedaan en wat zijn onze positieve ervaringen? Maar nee, een inleiding van een hgl. over ecclesiologie en anderen, die al tijdens de opleiding alle kansen hadden.

    Kom op !.
    Allerhartelijkste groet,

    Jan Hendriks

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: